! Pozor !Od 1.4.2025 bude zpřístupněna aktualizovaná verze formulářů a datové věty*.Hlavními změnami jsou:
Ve druhém čtvrtletí roku 2025 plánujeme zprovoznit:
* Do 30.6.2025 bude pro podání XML souboru datovou schránkou nebo přímým napojením/B2B platit přechodné období. |
Jistě víte, že v případě zaměstnávání cizinců vám vzniká povinnost hlásit tuto skutečnost Úřadu práce ČR. V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu jsme přistoupili k plné digitalizaci tohoto úkonu.
Od 1.7.2024 je zasílání těchto informací možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:
- Vyplněním formuláře na webu
- Zasláním XML souboru do datové schránky Úřadu práce ČR
- Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV
Otázky a odpovědi k informačním kartám
Odpovědi na nejčastější otázky naleznete ZDE.
Vyplnění webového formuláře
Pro vyplnění webových formulářů je nezbytné přihlásit se pomocí datové schránky.
Zaslání XML souboru datovou zprávou
XML editor umožní vygenerovat XML soubor k následnému zaslání na speciální datovou schránku Úřadu práce: 2akmgv5.
V jedné zprávě můžete odeslat maximálně 10 XML souborů.
Pro jakoukoliv jinou komunikaci s ÚP ČR nadále slouží E-mailové adresy a datové schránky pracovišť Úřadu práce ČR.
Přímá integrace na rozhraní MPSV
Všechny potřebné informace naleznete na vývojářském portálu MPSV.
Podání v zastoupení je možné pro subjekty, kterým byla zaměstnavatelem vystavena plná moc k úkonům a službám ČSSZ a Úřadu práce ČR (více na webu ČSSZ).
Informační povinnost zaměstnavatele se považuje za splněnou úspěšným podáním (po kterém zaměstnavatel obdržel do datové schránky osvědčení o digitálním úkonu)
Máte dotaz?
Odpověď pravděpodobně najdete v Otázkách a odpovědích.
Na další obecné dotazy odpovídá Call centrum Úřadu práce ČR:
+420 950 180 000 v těchto časech:
PO + ST: 8:00 - 17:00 | ÚT + ČT: 8:00 - 15: 00 | PÁ: 8:00 - 13:00
nebo zadáním požadavku do formuláře.
Technické problémy (hlášení nejde odeslat, vrací se chyba, něco nefunguje atd.) řeší IT podpora MPSV:
Zadejte požadavek do formuláře a pracovníci IT podpory se Vám ozvou.
Jak jsme dále zasílání zjednodušili?
U agendy Informačních karet se bude nově používat pouze jeden formulář, prostřednictvím kterého budete hlásit jak nástup, tak i odchod vašeho zaměstnance. Pokud při nástupu rovnou uvedete i termín ukončení činnosti (např. při poměrech na dobu určitou), který bude dodržen, nemusíte další kartu zasílat.
Zaměstnancům úřadu odpadne další manuální činnost a budou se moci více věnovat klientům.