Sdělení zaměstnavatele o nástupu nebo ukončení zaměstnání cizince - držitele pracovního oprávnění

1. Životní událost

Jsem zaměstnavatel a zaměstnávám cizince.

2. Způsoby podání

Od 1. července 2024 je plnění infomační povinnosti, tj. zasílání informačních karet a sdělení, možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:

  • Vyplněním webového formuláře
  • Zasláním XML souboru (např. vytvořeného pomocí XML editoru MPSV) do datové schránky Úřadu práce ČR (2akmgv5)*
  • Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV

Bližší informace o způsobech plnění informační povinnosti, včetně odpovědí na nejčastější dotazy a kontaktů na linky podpory, naleznete na webu Digitalizace informačních karet (mpsv.cz).

Staré způsoby hlášení (papírové formuláře, on-line formuláře, hlášení emailem atd.) již od 1.7.2024 není v žádném případě možné využívat. Pokud na MPSV nebo Úřad práce ČR podáte informační kartu nebo sdělení jiným než výše uvedeným způsobem, Vaše informační povinnost nebude splněna.

*) Pro jakoukoliv jinou komunikaci s ÚP ČR nadále slouží E-mailové adresy a datové schránky pracovišť Úřadu práce ČR.

3. Obecné informace

Zaměstnavatel je povinen plnit informační povinnost vůči Úřadu práce ČR a oznamovat nástup, ukončení zaměstnání, vyslání nebo vnitropodnikového převedení a další skutečnosti. Bližší informace o informační povinnosti jsou k dispozici na Postup zaměstnavatele (mpsv.cz).