Informace zaměstnavatele o nástupu nebo ukončení zaměstnání cizího státního příslušníka, který nepotřebuje pracovní oprávnění
1. Životní událost
Jsem zaměstnavatel a zaměstnávám cizince.
2. Způsoby podání
V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu bylo přistoupeno k plné digitalizaci infomační povinnosti zaměstnavatele při zaměstnávání zaměstnanců ze zahraničí podle § 87 zákona o zaměstnanosti.
Od 1. července 2024 je plnění infomační povinnosti, tj. zasílání informačních karet a sdělení, možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:
- Vyplněním webového formuláře
- Zasláním XML souboru (např. vytvořeného pomocí XML editoru MPSV) do datové schránky Úřadu práce ČR (2akmgv5)*
- Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV
Bližší informace o způsobech plnění informační povinnosti, včetně odpovědí na nejčastější dotazy a kontaktů na linky podpory, naleznete na webu Digitalizace informačních karet (mpsv.cz).
Staré způsoby hlášení (papírové formuláře, on-line formuláře, hlášení emailem atd.) již od 1.7.2024 není v žádném případě možné využívat. Pokud na MPSV nebo Úřad práce ČR podáte informační kartu nebo sdělení jiným než výše uvedeným způsobem, Vaše informační povinnost nebude splněna.
*) Pro jakoukoliv jinou komunikaci s ÚP ČR nadále slouží E-mailové adresy a datové schránky pracovišť Úřadu práce ČR.
3. Obecné informace
Zaměstnavatel je povinen plnit informační povinnost vůči Úřadu práce ČR a oznamovat nástup, ukončení zaměstnání, vyslání nebo vnitropodnikového převedení a další skutečnosti. Bližší informace o informační povinnosti jsou k dispozici na Postup zaměstnavatele (mpsv.cz)