Měním zaměstnání

Měním zaměstnání

Vaše cesta k novému zaměstnání nově online

Žádost o zprostředkování zaměstnání a žádost o podporu v nezaměstnanosti nyní vyřídíte snadno online z pohodlí vašeho domova. Využijte Jendu, klientskou zónu Ministerstva práce a sociálních věcí.

Přejít do Jendy

Chcete ušetřit čas a papírování? Využijte Jendu již dnes!

 Žádost z pohodlí domova
 Informace o stavu žádosti online
 Online komunikace s úřadem

 

Evidence uchazečů o zaměstnání

Přišli jste o práci?
Díky evidenci vám pomůžeme najít nové zaměstnání.
Do evidence se zařadíte podáním Žádosti o zprostředkování zaměstnání a splněním podmínek stanovených zákonem.

Vyřídit

 

Podpora v nezaměstnanosti

Podpora v nezaměstnanosti Vám slouží k překlenutí období, po které jako uchazeč o zaměstnání hledáte ve spolupráci s Úřadem práce České republiky zaměstnání.

Vyřídit

Víte, že pokud máte zájem o podporu v nezaměstnanosti, je nejlepší podat žádost do 3 pracovních dnů od ukončení pracovního poměru?
V tomto případě vám totiž začne platit podpora v nezaměstnanosti hned následující den po rozvázání pracovního poměru.

Díky Jendovi máte v lednu na podání žádosti o podporu 6 dní!

Nechoďte na úřad. Žádejte online.

Jak podat online žádost

Ještě předtím, než začnete online žádosti vyplňovat, máte možnost podívat se na průchod celou žádostí. Můžete si také dopředu připravit všechny potřebné dokumenty, které budete při žádostech potřebovat. Seznam dokumentů najdete níže na této stránce v sekci "Otázky a odpovědi".

Jak se prokázat

Abychom mohli vaši žádost zpracovat online a ušetřit vám cestu na úřad, musíme si být jisti tím, kdo žádost podal.
Proto je pro vstup do Klientské zóny Jenda nutné přihlášení prostřednictvím Identity občana.
Skutečně jen tak vám můžeme ušetřit cestu na úřad.

Státní prostředky

Bankovní identita

Ostatní prostředky

Jak funguje podání a zpracování online žádosti

Ještě předtím, než začnete online žádosti vyplňovat, máte možnost podívat se na průchod celou žádostí. Můžete si také dopředu připravit všechny potřebné dokumenty, které budete při žádostech potřebovat.

  1. Na webu jenda.mpsv.cz se přihlaste prostřednictvím Identity občana.

  2. Zvolte agendu, kterou aktuálně řešíte, vyplňte žádost a odešlete ji.
    Potřebné dokumenty můžete nahrát později, nicméně většinu informací si o vás dokážeme zjistit sami.

  3. Máte hotovo! Vaši žádost nyní zkontroluje specializované pracoviště, tzv. backoffice.

  4. Chybí-li v žádosti nějaký údaj či dokument, přes Jendu vás požádáme o doložení. Případně společně žádost doplníme či opravíme.

  5. Všechno je zkontrolováno, teď už vaši žádost pouze schválíme nebo zamítneme. A je to. Informaci dostanete přímo do Jendy a poštou/datovou schránkou.

Otázky a odpovědi

Připravili jsme pro vás seznam nejčastěji kladených dotazů a odpovědí na ně. Pokud jste zde nenašli řešení vašeho problému, obraťte se na operátory call centra, kteří vám rádi pomohou. Kontakty naleznete níže na této stránce.

Nevíte si rady?

V případě nesnází nebo dotazů můžete v pracovní době zavolat na
call centrum Úřadu práce: +420 950 180 000.

V případě technických potíží s aplikací se obraťte na IT podporu MPSV: +420 950 194 444
v pracovní době nebo vyplňte tento formulář a pracovníci help-desku se Vám ozvou.

Provozní doba linek

PO: 8:00 - 17:00 | ÚT: 8:00 - 15:00 | ST: 8:00 - 17:00 | ČT: 8:00 - 15:00 | PÁ: 8:00 - 13:00

Menu