Digitalizace MPSV
Moderní úřad - Kvalitní služby - Spokojený klient
Digitalizace je klíčovým prvkem naší snahy o zjednodušení administrativy a zlepšení služeb pro klienty. Ve státní správě jsme v tom nyní lídrem a chceme jít stále dál.
Budujeme úřad 21. století. Zlepšujeme služby pro naše klienty. Šetříme čas i peníze.
Jdeme s dobou. Vy nikam chodit nemusíte, požádejte si o dávky online.
Priority pro rok 2024
Nová Klientská zóna Jenda
Klientská zóna MPSV Vám ušetří cestu na úřad.
Co umí?
Klientskou zónu jsme poprvé spustili v srpnu 2022, abychom umožnili klientům požádat online o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. Tuto možnost využilo téměř 600 tisíc rodin. V roce 2023 jsme do Jendy přesunuli tři dávky státní sociální podpory. V srpnu to byl rodičovský příspěvek, který zaznamenal velký úspěch. Více než polovina žádostí o rodičák je nyní podávána online. V prosinci se klientská zóna rozšířila o příspěvek na bydlení a přídavek na dítě.
Co bude umět?
Našim cílem je vytvořit jedno místo, kde klient bude mít informace o všech svých příspěvcích a žádostech. Postupně do Jendy budeme převádět další dávky a příspěvky tak, aby v budoucnu už nebylo potřeba chodit s žádostí na úřad. Klienti tak budou moci vyřizovat vše potřebné podobně komfortně, jak jsou zvyklí například při obsluze svého bankovního účtu. Postupem času převedeme do klientské zóny také agendu zaměstnanosti.
Digitalizace informačních karet
Zajistíme automatické propsání dat do systému
Jistě víte, že v případě zaměstnávání cizinců vzniká téměř vždy povinnost hlásit tuto skutečnost Úřadu práce ČR. V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu jsme přistoupili k plné digitalizaci tohoto úkonu. Zaměstnancům úřadu odpadne další manuální činnost a budou se moci více věnovat klientům. Ke zjednodušení dojde i na straně zaměstnavatelů, ať už budou agendu informačních karet vyřizovat prostřednictvím interaktivního formuláře nebo pomocí přímé integrace.
Backoffice
Jistě už jste slyšeli o tom, že vzniklo nové Specializované pracoviště Úřadu práce v Liberci, kterému říkáme „Back office“. Úkolem backofficu je realizovat činnosti, při kterých není potřeba kontakt s klientem. Tím se pracovníkům kontaktních poboček uvolní ruce od „papírování“ a umožní větší zaměření na poradenství, které naši klienti potřebují a očekávají.
Specializované pracoviště dnes zpracovává všechny online žádosti podané klienty z celé ČR. Také jsou zde zpracovávány zjednodušeně evidované a digitalizované žádosti ze dvou kontaktních pracovišť v Praze.