\u003C/p>\n\n\u003Ctable>\n\t\u003Ctbody>\n\t\t\u003Ctr>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Doba realizace:\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>1. 4. 2023 - 30. 6. 2025\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\u003C/tr>\n\t\t\u003Ctr>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Reg. č. projektu:\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>CZ.03.02.02/00/22_004/0001320\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\u003C/tr>\n\t\t\u003Ctr>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Zdroj financování:\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního Programu Zaměstnanost plus (OPZ+) a státního rozpočtu České republiky.\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\u003C/tr>\n\t\u003C/tbody>\n\u003C/table>\n\n\u003Ch3>Popis projektu\u003C/h3>\n\n\u003Cp>Projekt Podpora implementace koordinovaného přístupu v systému poskytování sociální ochrany v ČR usiluje o vytvoření podmínek pro aplikaci case managementu do systému sociální ochrany ČR na všech jeho úrovních, a to prostřednictvím přípravy a pilotního odzkoušení unifikovaného modelu koordinovaného přístupu, vč. poskytování související metodické podpory vybraným obcím s rozšířenou působností a posílením kompetencí relevantních aktérů, u nichž se koordinovaný přístupů očekává a vyžaduje.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Obsah projektu vychází z dosavadních zkušeností z praxe, výstupů a zjištění jiných podobně tematicky zaměřených projektů, konzultací s odborníky na metodu case managementu, informací z realizovaných pracovních skupin na MPSV i ze zahraniční praxe.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Projekt sjednocuje motivované obce s rozšířenou působností a pracuje se širokou škálou místních aktérů - od úrovně veřejné správy k místním poskytovatelům sociálních a zdravotních služeb. Do projektu zapojuje zaměstnance veřejné správy, sociální pracovníky poskytovatelů služeb, ale také experty a odborníky v tématech sociální práce a case managementu a zástupce vzdělavatelů v sociální práci. \u003C/p>\n\n\u003Cp>Cílem projektu je zefektivnit systém řízení a poskytování sociální ochrany v ČR.\u003C/p>\n\n\u003Ch3>Důvody realizace projektu\u003C/h3>\n\n\u003Cp>Je-li koordinována spolupráce a tok informací mezi zapojenými poskytovateli pomoci v praxi, občané nemusí předávat stejné informace na několika místech najednou a poskytovatelé pomoci potom pracují s informacemi, které potřebují a nezjišťují je duplicitně. Pro vedení obcí, krajů i MPSV je koordinátor pomoci též cenným zdrojem informací o fungování systému, dírách v něm i duplicitách (např. nedostatečné pokrytí služeb vs. čerpání podpory na více místech systému najednou), což vede i k lepšímu plánování fungování systému sociálních služeb.\u003C/p>\n\n\u003Cp>V České republice (stejně jako v zahraničí) potřebujeme výkon koordinace, který je:\u003C/p>\n\n\u003Cul>\n\t\u003Cli>na různých úrovních systému vnímám jednotně – ve stejném rozsahu a obsahu,\u003C/li>\n\t\u003Cli>řešen předvídatelně a „netříštěně“ – občan nehledá pomoc na více místech a opakovaně nesděluje stejné informace na různých místech systému sociální ochrany. Mezi zapojenými aktéry pomoci jsou potom získané informace efektivně sdíleny,\u003C/li>\n\t\u003Cli>vykonáván profesionálně – proškolenými a navzájem spolupracujícími pracovníky, kteří doručí kvalitní a včasnou pomoc pro občana.\u003C/li>\n\u003C/ul>\n\n\u003Ch3>Jaké aktivity budou v projektu realizovány?\u003C/h3>\n\n\u003Cp>V rámci projektu budou realizovány tyto aktivity:\u003C/p>\n\n\u003Col>\n\t\u003Cli>Vytvoření modelů koordinovaného přístupu pro zavedení do praxe na úrovni obcí s rozšířenou působností \n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>zapojení odborníků/expertů na case management z řad pracovníků, kteří již fungují v systému sociální ochrany a projekt tak může těžit z dobrých a špatných praxí\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>spolupráce s klíčovými aktéry v zapojených obcích s rozšířenou působností\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>\u003Cspan style=\"display: none;\"> \u003C/span>Modely včetně manuálu koordinovaného přístupu, který bude koncipován od obecného modelu ke konkrétním\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Proškolení aktérů\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>intenzivní a průběžné dle potřeb cílové skupiny projektu\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>tematicky zaměřené – podstata koordinace, znalosti, dovednosti, podpora spolupráce, jak správně využívat nástroje pomoci, které jsou k dispozici\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>pro týmy z řad ORP i jednotlivce, včetně zapojení dalších relevantních aktérů\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Pilotování koordinace klientských případů v praxi a fungování obcí s rozšířenou působností\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>s využitím vytvořeného modelu koordinace, který bude výstupem expertních skupin projektu\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>za podpory expertního týmu složeného z odborníků který bude podporovat obce a společně s nimi nacházet další možnost zlepšení koordinace podpory\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>od procesu tvorby modelu po testování funkčního modelu koordinace v praxi\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Průběžné vyhodnocování procesu pilotování a zavádění modelů koordinace do praxe\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>sledování a průběžné hodnocení realizovaných změn - přínosů, hospodárnosti, dobrá/špatná praxe – komplexní evaluace\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>hloubkové hodnocení až na úrovni kazuistik klientů – dopad na praxi a spolupráci v obci až po dopad na řešených kazuistikách občanů obcí\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>podpora reagující na průběžné výsledky hodnocení skrz expertní tým podpory, který bude vyjíždět do všech zapojených ORP\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Zpracování doporučení a podpůrných materiálů pro další rozvoj\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>pro další využití na úrovni obcí, krajů i MPSV\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>písemná doporučení a manuály – jak zavádět, jak vzdělávat, jak upravit legislativu a strategické dokumenty tak, aby bylo vše logicky propojeno\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>vytvoření návodů a postupů, jak zavádět koordinovaný přístup i po skončení projektu a tudíž zajištění udržitelnosti\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Rozšiřování povědomí a osvěta v tématech koordinovaného přístupu a case managementu\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>otevření tématu komplexně a v celé šíři\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>pro odbornou veřejnost, zástupce měst a obcí, krajské metodiky atd.\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>odborná fóra, články v odborném tisku, weby\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\u003C/ol>\n\n\u003Ch3>Kdo se může do projektu zapojit?\u003C/h3>\n\n\u003Cp>Projekt je primárně zaměřen na podporu výkonu koordinace na úrovni obcí s rozšířenou působností.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Sdružuje ke spolupráci motivované obce, jež mají zájem zkvalitnit či podpořit dosavadní zajištění pomoci svým občanům. Obce s rozšířenou působností, které mají zájem sdílet svou dosavadní dobrou praxi v tématu koordinace a vlastní know how s dalšími obcemi tak, aby jejich poznatky pomohly dalším obcím napříč ČR. Dále těm, kdo mají zájem o profesionální, kvalitní a funkční ukotvení výkonu koordinace na úrovni obcí v České republice.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Cílovými skupinami jsou konkrétně: \u003C/p>\n\n\u003Cul>\n\t\u003Cli>Zaměstnanci veřejné správy, kteří se věnují sociální, rodinné nebo zdravotní problematice\u003C/li>\n\t\u003Cli>Sociální pracovníci, na které se vztahuje § 109 a 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách\u003C/li>\n\t\u003Cli>Poskytovatelé a zadavatelé sociálních služeb na úrovni obcí i krajů\u003C/li>\n\t\u003Cli>Odborná i laická veřejnost.\u003C/li>\n\u003C/ul>\n\n\u003Ch3>Kontaktní osoby:\u003C/h3>\n\n\u003Cp>\u003Cstrong>Mgr. et Mgr. Jana Dvouletá – \u003Ca href=\"mailto:jana.dvouleta@mpsv.cz\">jana.dvouleta@mpsv.cz\u003C/a>\u003C/strong>\u003Cbr />\nVěcný garant projektu\u003C/p>",{"id":1076,"pk":1077,"web":1078,"structure":1079,"permissions":1082,"friendlyURLs":1086},"1474783",1474785,{"id":14},{"id":1080,"key":1081},1064463,"NAVIGACNI_MENU",{"VIEW":1083},[1084,1085],{"id":101,"type":102,"name":8},{"id":104,"type":102,"name":105},{"cs_cz":1087},"podpora-implementace-koordinovaneho-pristupu-v-systemu-poskytovani-socialni-ochrany-v-cr-navigacni-menu",[],[1090],{"odkazy":1091},[1092],{},[1094],{"galerie":1095},[1096],{},[1098],{},[1100],{"vocabulary":1101,"categories":1105},{"id":1102,"name":396,"title":1103},8,{"cs_cz":1104},"Struktura stránek",[1106],{"id":1107,"name":1108,"title":1109,"friendlyURLs":1111,"description":1112,"properties":1113,"vocabulary":1101,"key":1114,"children":-1},6326,"projekty",{"cs_cz":1110},"Projekty",{"cs_cz":1108},{},{},"struktura_stranek.projekty",[],{"from":97,"size":1117,"total":97,"items":1118},10,[],["Reactive",1120],{"$snuxt-i18n-meta":1121,"$sauth:data":1122,"$sauth:lastRefreshedAt":-1,"$sauth:loading":378,"$sauth:raw-token":1122,"$sauth:raw-refresh-token":1122,"$scolor-mode":1123,"$sviewportState":1125,"_layout":-1},{},null,{"preference":1124,"value":1124,"unknown":112,"forced":378},"light","desktop",["Set"],["ShallowReactive",1128],{"api-fetch-2zm65OSz4L":1122,"api-fetch-hCqvFSuWW1":1122,"api-fetch-hOHuvlUqKR":1122,"api-fetch-pUzdg0RPSu":1122},"/podpora-implementace-koordinovaneho-pristupu-v-systemu-poskytovani-socialni-ochrany-v-cr-1",{"$headless-security":1131,"$headless-context":1132},{"user":1122,"error":1122,"timestamp":1122},{"path":1133,"web":1134,"config":1136,"theme":1173,"layout":1174,"content":1176,"languages":1178,"categories":1181,"tags":1185,"template":1187,"error":1189},["Ref",1129],["Ref",1135],["Reactive",13],["Ref",1137],["Reactive",1138],{"paticka":1139,"vychoziObrazek":1140,"hlavicka":1141,"drobeckovaNavigace":396,"json":1142,"nazevWebu":246,"menu":1172,"kodMonitoring":1031,"home":1032},["Reactive",117],["Reactive",343],["Reactive",353],{"chatbot":1143,"formular":1153,"sluzba":1161,"friendlyURL":1165},{"ai":1144,"classic":1147,"_useOptions":1150,"use":1151},{"statusUrl":1145,"url":1146},"https://da.mpsv.cz/api/v1/can-start-conversation","https://da.mpsv.cz/chat-embed.js",{"url":1148,"id":1149},"https://chatbot.mpsv.cz:9000/","f38fb60e-cc06-448a-82da-0fd1281859fa/webchat/integration-script.js",[1151,1152],"classic","ai",{"tiskopis":1154,"spolocneInfo":1157,"fasBridgeUrl":1160},{"nezobrazInfoPro":1155},[1156],"Roční zpráva o činnosti zaměstnavatele",{"mpsv":1158,"up":1159},"spolecny-uvod-pro-formulare-mpsv","spolecny-uvod-pro-formulare-up","/fas-bridge/process",{"zpusobyPodani":1162},{"formular":1163,"tiskopis":1164},"zpusob-podani-formulare","zpusob-podani-tiskopisu",{"sluzbySeznam":1166,"pracovniMistoSeznam":1167,"formulareSeznam":304,"uredniDeska":634,"tiskoveZpravySeznam":1168,"konferenceSeznam":1169,"aktualitySeznam":215,"slovnikPojmuSeznam":1170,"vyzadaneInformaceSeznam":1171},"sluzby","pracovni-mista","tiskove-zpravy-mpsv","konference1","pruvodce-slovnik-pojmu","vyzadane-informace",["Reactive",398],["Ref",347],["EmptyRef",1175],"_",["Ref",1177],["Reactive",1035],["Ref",1179],["Reactive",1180],[12],["Ref",1182],["Reactive",1183],{"struktura_stranek":1184},["Reactive",1105],["Ref",1186],["Reactive",1115],["Ref",1188],"presmerovani",["EmptyRef",1175]]