\u003C/p>\n\n\u003Ctable>\n\t\u003Ctbody>\n\t\t\u003Ctr>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Doba realizace:\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>1. 4. 2023 - 30. 6. 2025\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\u003C/tr>\n\t\t\u003Ctr>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Reg. č. projektu:\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>CZ.03.02.02/00/22_004/0001320\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\u003C/tr>\n\t\t\u003Ctr>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Zdroj financování:\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\t\u003Ctd>\n\t\t\t\u003Cp>Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního Programu Zaměstnanost plus (OPZ+) a státního rozpočtu České republiky.\u003C/p>\n\t\t\t\u003C/td>\n\t\t\u003C/tr>\n\t\u003C/tbody>\n\u003C/table>\n\n\u003Ch3>Popis projektu\u003C/h3>\n\n\u003Cp>Projekt Podpora implementace koordinovaného přístupu v systému poskytování sociální ochrany v ČR usiluje o vytvoření podmínek pro aplikaci case managementu do systému sociální ochrany ČR na všech jeho úrovních, a to prostřednictvím přípravy a pilotního odzkoušení unifikovaného modelu koordinovaného přístupu, vč. poskytování související metodické podpory vybraným obcím s rozšířenou působností a posílením kompetencí relevantních aktérů, u nichž se koordinovaný přístupů očekává a vyžaduje.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Obsah projektu vychází z dosavadních zkušeností z praxe, výstupů a zjištění jiných podobně tematicky zaměřených projektů, konzultací s odborníky na metodu case managementu, informací z realizovaných pracovních skupin na MPSV i ze zahraniční praxe.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Projekt sjednocuje motivované obce s rozšířenou působností a pracuje se širokou škálou místních aktérů - od úrovně veřejné správy k místním poskytovatelům sociálních a zdravotních služeb. Do projektu zapojuje zaměstnance veřejné správy, sociální pracovníky poskytovatelů služeb, ale také experty a odborníky v tématech sociální práce a case managementu a zástupce vzdělavatelů v sociální práci. \u003C/p>\n\n\u003Cp>Cílem projektu je zefektivnit systém řízení a poskytování sociální ochrany v ČR.\u003C/p>\n\n\u003Ch3>Důvody realizace projektu\u003C/h3>\n\n\u003Cp>Je-li koordinována spolupráce a tok informací mezi zapojenými poskytovateli pomoci v praxi, občané nemusí předávat stejné informace na několika místech najednou a poskytovatelé pomoci potom pracují s informacemi, které potřebují a nezjišťují je duplicitně. Pro vedení obcí, krajů i MPSV je koordinátor pomoci též cenným zdrojem informací o fungování systému, dírách v něm i duplicitách (např. nedostatečné pokrytí služeb vs. čerpání podpory na více místech systému najednou), což vede i k lepšímu plánování fungování systému sociálních služeb.\u003C/p>\n\n\u003Cp>V České republice (stejně jako v zahraničí) potřebujeme výkon koordinace, který je:\u003C/p>\n\n\u003Cul>\n\t\u003Cli>na různých úrovních systému vnímám jednotně – ve stejném rozsahu a obsahu,\u003C/li>\n\t\u003Cli>řešen předvídatelně a „netříštěně“ – občan nehledá pomoc na více místech a opakovaně nesděluje stejné informace na různých místech systému sociální ochrany. Mezi zapojenými aktéry pomoci jsou potom získané informace efektivně sdíleny,\u003C/li>\n\t\u003Cli>vykonáván profesionálně – proškolenými a navzájem spolupracujícími pracovníky, kteří doručí kvalitní a včasnou pomoc pro občana.\u003C/li>\n\u003C/ul>\n\n\u003Ch3>Jaké aktivity budou v projektu realizovány?\u003C/h3>\n\n\u003Cp>V rámci projektu budou realizovány tyto aktivity:\u003C/p>\n\n\u003Col>\n\t\u003Cli>Vytvoření modelů koordinovaného přístupu pro zavedení do praxe na úrovni obcí s rozšířenou působností \n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>zapojení odborníků/expertů na case management z řad pracovníků, kteří již fungují v systému sociální ochrany a projekt tak může těžit z dobrých a špatných praxí\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>spolupráce s klíčovými aktéry v zapojených obcích s rozšířenou působností\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>\u003Cspan style=\"display: none;\"> \u003C/span>Modely včetně manuálu koordinovaného přístupu, který bude koncipován od obecného modelu ke konkrétním\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Proškolení aktérů\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>intenzivní a průběžné dle potřeb cílové skupiny projektu\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>tematicky zaměřené – podstata koordinace, znalosti, dovednosti, podpora spolupráce, jak správně využívat nástroje pomoci, které jsou k dispozici\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>pro týmy z řad ORP i jednotlivce, včetně zapojení dalších relevantních aktérů\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Pilotování koordinace klientských případů v praxi a fungování obcí s rozšířenou působností\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>s využitím vytvořeného modelu koordinace, který bude výstupem expertních skupin projektu\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>za podpory expertního týmu složeného z odborníků který bude podporovat obce a společně s nimi nacházet další možnost zlepšení koordinace podpory\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>od procesu tvorby modelu po testování funkčního modelu koordinace v praxi\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Průběžné vyhodnocování procesu pilotování a zavádění modelů koordinace do praxe\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>sledování a průběžné hodnocení realizovaných změn - přínosů, hospodárnosti, dobrá/špatná praxe – komplexní evaluace\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>hloubkové hodnocení až na úrovni kazuistik klientů – dopad na praxi a spolupráci v obci až po dopad na řešených kazuistikách občanů obcí\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>podpora reagující na průběžné výsledky hodnocení skrz expertní tým podpory, který bude vyjíždět do všech zapojených ORP\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Zpracování doporučení a podpůrných materiálů pro další rozvoj\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>pro další využití na úrovni obcí, krajů i MPSV\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>písemná doporučení a manuály – jak zavádět, jak vzdělávat, jak upravit legislativu a strategické dokumenty tak, aby bylo vše logicky propojeno\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>vytvoření návodů a postupů, jak zavádět koordinovaný přístup i po skončení projektu a tudíž zajištění udržitelnosti\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\t\u003Cli>Rozšiřování povědomí a osvěta v tématech koordinovaného přístupu a case managementu\n\t\u003Col start=\"1\" style=\"list-style-type: lower-alpha;\">\n\t\t\u003Cli>otevření tématu komplexně a v celé šíři\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>pro odbornou veřejnost, zástupce měst a obcí, krajské metodiky atd.\u003C/li>\n\t\t\u003Cli>odborná fóra, články v odborném tisku, weby\u003C/li>\n\t\u003C/ol>\n\t\u003C/li>\n\u003C/ol>\n\n\u003Ch3>Kdo se může do projektu zapojit?\u003C/h3>\n\n\u003Cp>Projekt je primárně zaměřen na podporu výkonu koordinace na úrovni obcí s rozšířenou působností.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Sdružuje ke spolupráci motivované obce, jež mají zájem zkvalitnit či podpořit dosavadní zajištění pomoci svým občanům. Obce s rozšířenou působností, které mají zájem sdílet svou dosavadní dobrou praxi v tématu koordinace a vlastní know how s dalšími obcemi tak, aby jejich poznatky pomohly dalším obcím napříč ČR. Dále těm, kdo mají zájem o profesionální, kvalitní a funkční ukotvení výkonu koordinace na úrovni obcí v České republice.\u003C/p>\n\n\u003Cp>Cílovými skupinami jsou konkrétně: \u003C/p>\n\n\u003Cul>\n\t\u003Cli>Zaměstnanci veřejné správy, kteří se věnují sociální, rodinné nebo zdravotní problematice\u003C/li>\n\t\u003Cli>Sociální pracovníci, na které se vztahuje § 109 a 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách\u003C/li>\n\t\u003Cli>Poskytovatelé a zadavatelé sociálních služeb na úrovni obcí i krajů\u003C/li>\n\t\u003Cli>Odborná i laická veřejnost.\u003C/li>\n\u003C/ul>\n\n\u003Ch3>Kontaktní osoby:\u003C/h3>\n\n\u003Cp>\u003Cstrong>Mgr. et Mgr. Jana Dvouletá – \u003Ca href=\"mailto:jana.dvouleta@mpsv.cz\">jana.dvouleta@mpsv.cz\u003C/a>\u003C/strong>\u003Cbr />\nVěcný garant projektu\u003C/p>",{"id":1090,"pk":1091,"web":1092,"structure":1093,"permissions":1096,"friendlyURLs":1100},"1474783",1474785,{"id":14},{"id":1094,"key":1095},1064463,"NAVIGACNI_MENU",{"VIEW":1097},[1098,1099],{"id":101,"type":102,"name":8},{"id":104,"type":102,"name":105},{"cs_cz":1101},"podpora-implementace-koordinovaneho-pristupu-v-systemu-poskytovani-socialni-ochrany-v-cr-navigacni-menu",[],[1104],{"odkazy":1105},[1106],{},[1108],{"galerie":1109},[1110],{},[1112],{},[1114],{"vocabulary":1115,"categories":1119},{"id":1116,"name":396,"title":1117},8,{"cs_cz":1118},"Struktura stránek",[1120],{"id":1121,"name":1122,"title":1123,"friendlyURLs":1125,"description":1126,"properties":1127,"vocabulary":1115,"key":1128,"children":-1},6326,"projekty",{"cs_cz":1124},"Projekty",{"cs_cz":1122},{},{},"struktura_stranek.projekty",[],{"from":97,"size":1131,"total":97,"items":1132},10,[],["Reactive",1134],{"$snuxt-i18n-meta":1135,"$sauth:data":1136,"$sauth:lastRefreshedAt":-1,"$sauth:loading":378,"$sauth:raw-token":1136,"$sauth:raw-refresh-token":1136,"$scolor-mode":1137,"$sviewportState":1139,"_layout":-1},{},null,{"preference":1138,"value":1138,"unknown":112,"forced":378},"light","desktop",["Set"],["ShallowReactive",1142],{"api-fetch-2zm65OSz4L":1136,"api-fetch-hCqvFSuWW1":1136,"api-fetch-hOHuvlUqKR":1136,"api-fetch-pUzdg0RPSu":1136},"/podpora-implementace-koordinovaneho-pristupu-v-systemu-poskytovani-socialni-ochrany-v-cr-1",{"$headless-security":1145,"$headless-context":1146},{"user":1136,"error":1136,"timestamp":1136},{"path":1147,"web":1148,"config":1150,"theme":1187,"layout":1188,"content":1190,"languages":1192,"categories":1195,"tags":1199,"template":1201,"error":1203},["Ref",1143],["Ref",1149],["Reactive",13],["Ref",1151],["Reactive",1152],{"paticka":1153,"vychoziObrazek":1154,"hlavicka":1155,"drobeckovaNavigace":396,"json":1156,"nazevWebu":246,"menu":1186,"kodMonitoring":1045,"home":1046},["Reactive",117],["Reactive",343],["Reactive",353],{"chatbot":1157,"formular":1167,"sluzba":1175,"friendlyURL":1179},{"ai":1158,"classic":1161,"_useOptions":1164,"use":1165},{"statusUrl":1159,"url":1160},"https://da.mpsv.cz/api/v1/can-start-conversation","https://da.mpsv.cz/chat-embed.js",{"url":1162,"id":1163},"https://chatbot.mpsv.cz:9000/","f38fb60e-cc06-448a-82da-0fd1281859fa/webchat/integration-script.js",[1165,1166],"classic","ai",{"tiskopis":1168,"spolocneInfo":1171,"fasBridgeUrl":1174},{"nezobrazInfoPro":1169},[1170],"Roční zpráva o činnosti zaměstnavatele",{"mpsv":1172,"up":1173},"spolecny-uvod-pro-formulare-mpsv","spolecny-uvod-pro-formulare-up","/fas-bridge/process",{"zpusobyPodani":1176},{"formular":1177,"tiskopis":1178},"zpusob-podani-formulare","zpusob-podani-tiskopisu",{"sluzbySeznam":1180,"pracovniMistoSeznam":1181,"formulareSeznam":304,"uredniDeska":634,"tiskoveZpravySeznam":1182,"konferenceSeznam":1183,"aktualitySeznam":215,"slovnikPojmuSeznam":1184,"vyzadaneInformaceSeznam":1185},"sluzby","pracovni-mista","tiskove-zpravy-mpsv","konference1","pruvodce-slovnik-pojmu","vyzadane-informace",["Reactive",398],["Ref",347],["EmptyRef",1189],"_",["Ref",1191],["Reactive",1049],["Ref",1193],["Reactive",1194],[12],["Ref",1196],["Reactive",1197],{"struktura_stranek":1198},["Reactive",1119],["Ref",1200],["Reactive",1129],["Ref",1202],"presmerovani",["EmptyRef",1189]]