Úkony týkající se doplnění údajů ze smluv s rodiči a ztotožnění dětí v nové aplikaci, slouží k ověření ne/existence duplicity a předchází úspěšnému propsání dítěte do oznámení obsazenosti kapacitních míst a vyplacení státního příspěvku. Od některých poskytovatelů máme nahlášené komplikace se ztotožněním, řada z vás však tento krok ještě neprovedla. Apelujeme na vás, abyste tak učinili co nejdříve, pokud možno do pondělního večera, aby byl prostor řešit případné překážky.
Níže zasíláme popis jednotlivých kroků, které je třeba učinit. O prostudování uvedeného postupu prosíme i ty z vás, kteří již děti ztotožňovali a v některých případech byli neúspěšní.
Postup
K procesu je třeba uvést dvě následující skutečnosti:
- Údaje ze smluv slouží pro účely ztotožnění dítěte, proto pokud po zadání nezbytných údajů uvedených níže v příslušném kroku dojde ke ztotožnění, není třeba zabývat se dalšími údaji (tyto se propíší ze základních registrů ČR a jsou již needitovatelné).
- Úspěšně ztotožnit dítě stačí jednou před prvním oznámením obsazenosti kapacitních míst podle novely zákona o dětské skupině. Dítě již zůstane v aplikaci ztotožněné pro všechny další oznámení obsazenosti v budoucnu.
A nyní již jednotlivé kroky:
- Před spuštěním funkce ztotožnění je třeba vyplnit alespoň jméno, příjmení a rodné číslo přidělené v ČR. Zde upozorňujeme, že se opravdu musí jednat o rodné číslo přidělené v ČR, nikoli jeho obdobu poskytnutou jiným státem.
- Pokud máte ze strany rodiče potvrzeno, že dítěti nebylo v ČR přiděleno rodné číslo, zaškrtněte pole potvrzující nepřidělení RČ a zároveň vyplňte datum narození dítěte.
- Po potvrzení, že rodné číslo nebylo v ČR přiděleno, se nabídne možnost vyplnit druh a číslo identifikačního dokladu vydaného ČR. Zde upozorňujeme, že se opravdu musí jednat o identifikační doklad vydaný ČR, nikoli jeho obdobu poskytnutou jiným státem. Může se jednat o následující doklady:
- občanský průkaz vydaný ČR,
- cestovní pas vydaný ČR,
- potvrzení k pobytu vydané ČR,
- vízový štítek vydaný ČR,
- pobytový štítek vydaný ČR,
- občanský průkaz bez strojově čitelných údajů vydaný ČR,
- cestovní průkaz IX - povolení k pobytu (knížka) vydaný ČR,
- potvrzení o přechodném pobytu/osvědčení o registraci vydané ČR,
- vyberte příslušný typ dokladu vydaného ČR a vyplňte číslo tohoto dokladu.
- Pokud máte ze strany rodiče potvrzeno, že takovýto doklad nebyl ČR vydán, zaškrtněte pole potvrzující nevydání dokladu.
- Po potvrzení, že takovýto doklad nebyl ČR vydán, se nabídne možnost vyplnit evropské číslo pojištěnce. Jedná se o číslo zdravotního průkazu vydaného v zemích EU. Po vyplnění evropského čísla pojištence bude dítě aplikací zahrnuto do oznámení obsazenosti-
- Pokud máte ze strany rodiče potvrzeno, že evropské číslo pojištěnce nebylo přiděleno, zaškrtněte pole potvrzující nepřidělení EČP.
- Po potvrzení, že evropské číslo pojištěnce nebylo přiděleno, bude dítě aplikací zahrnuto do oznámení obsazenosti.
A nyní k situacím, kdy vyplníte jméno, příjmení a rodné číslo přidělené v ČR nebo jméno, příjmení, datum narození a druh a číslo identifikačního dokladu vydaného ČR:
- Označte pole „ztotožnění“. Pokud se dítě ztotožní, pole se zeleně podbarví s příslušnou informací.
- Pokud se dítě neztotožní, pole s příslušnou informací se podbarví červeně.
- Pečlivě zkontrolujte, že jste údaje ze smlouvy s rodičem vyplnili zcela správně (roli hraje každé písmeno i každá číslice).
- Pokud i po pečlivé kontrole a případné opravě zadaných údajů nedojde ke ztotožnění, kontaktujte rodiče a ověřte s ním správnost údajů ve smlouvě. Můžete s ním projít příslušný doklad obsahující dané údaje.
- Pokud i po zadání údajů do aplikace přímo z příslušného dokladu nedojde ke ztotožnění, údaje v aplikaci uložte. Následně kontaktujte Helpdesk (nový) | MPSV, kde ve formuláři vyberte agendu Ztotožnění dítěte, přesně specifikujte, které dítě v které dětské skupině se nepodařilo ztotožnit, a přiložte kopii příslušného dokladu obsahujícího souhlas rodiče s jeho poskytnutím. Doklad nebude správním orgánem uchován, bude využit pouze pro účely ztotožnění dítěte.
Pokud jste již všechny tyto kroky učinili včetně uložení zadaných údajů v aplikaci, zaslání všech příslušných údajů a kopie dokladu na Helpdesk, zabývá se nyní vaším případem technická podpora a budeme vás kontaktovat.