Cesta k dokumentu: Domovská stránka » Ministerstvo práce a sociálních věcí » Média a veřejnost » Napsali o nás » Ostatní články - Archiv » Rok 2009 » Srpen:

Kontaktní centrum MPSV pomáhá ohroženým (Právo)

Vedou dotazy na volná místa

Za celý rok 2008 zodpověděli odborníci z centra 15 991 telefonických či e-mailových žádostí o informace. Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti od doby, kdy začalo poskytovat služby veřejnosti, do 30. června 2009 odpovědělo celkem na 48 437 telefonátů či e-mailů. "Nejčastěji se týkaly zprostředkování práce - na toto téma padlo 18 047 dotazů, následoval trh práce se 14 693 dotazy a pracovněprávní informace, které potřebovalo celkem 3965 lidí," upřesňuje Filipová.

O obdobná témata se lidé nejvíc zajímali i v prvním pololetí letošního roku. Významnou roli přitom sehrála hospodářská recese. Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti proto průběžně poskytuje především poradenství pro zprostředkování zaměstnání. Informuje o volných pracovních místech, možnostech zaměstnávání osob se zdravotním postižením, podporách v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci. Zájemci se také dozvědí aktuality týkající se cílených programů k řešení zaměstnanosti a zaměstnání v zahraničí. Na pracovišti se lidé mohou rovněž seznámit s informacemi o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, dávkách státní sociální podpory nebo pomoci v hmotné nouzi. Kontaktní centrum zaměstnanosti neposkytuje pracovněprávní poradenství.

Náklady hradí fond

Provozní náklady kontaktního centra hradí z 85 % Evropský sociální fond (ESF). Pracoviště sídlí v Praze 9 a telefonické a e-mailové konzultace poskytuje každý pracovní den od 8 do 20 hodin, elektronické dotazy přijímá 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Odpověď tazatel obdrží v pracovní dny okamžitě, je-li nutná další konzultace, pak do tří pracovních dnů. Pokud se jedná o složitější případ a lhůta se musí prodloužit, zaměstnanci klienta informují, v jakém časovém horizontu odpověď dostane.

Práce operátorů se monitoruje. Každý hovor se nahrává a archivuje, takže je možné ho dohledat a posoudit oprávněnost případné stížnosti. Spojení na kontaktní centrum je dostupné na webu MPSV. Na integrovaném portále v sekci Zaměstnanost má pracoviště samostatnou stránku včetně aktuálních statistických údajů: http://portal. mpsv.cz/sz/call_centrum.

Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti * Provozní doba: od pondělí do pátku, 8-20 hodin. * Telefon: +420 844 844 803 (tzv. modrá linka). * Při volání z pevné sítě volající zaplatí 1,53 Kč/min. a z mobilního telefonu 4,50 Kč/min. Ceny jsou včetně DPH. * E-mail: kontaktni.centrum@mpsv.cz.

Zdroj: Právo

Autor: MPSV
Poslední aktualizace: 6.8.2009

Nastavení zobrazení:

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Ministerstva práce a sociálních věcí (http://www.mpsv.cz) dne 23.10. 2017 000 18:49.