Cesta k dokumentu: Domovská stránka » Ministerstvo práce a sociálních věcí » Média a veřejnost » Noviny Práce a sociální politika » Dobrý tip:

Nevíte si rady? Zavolejte nebo napište

Co je hlavní výhodou call centra? Zájemci o informace z oblasti služeb zaměstnanosti už nemusejí osobně navštívit úřad práce. Stačí vytočit telefonní číslo 844 844 803 nebo napsat e-mail na adresu callcentrum@mpsv.cz, popř. kontaktni.centrum@mpsv.cz. Pracovníků call centra se lze zeptat v případě pochybností například na to, jak postupovat při evidenci uchazeče na úřadu práce, při zprostředkování zaměstnání, jak se vypočítává podpora v nezaměstnanosti, nebo na informace o rekvalifikaci, volných pracovních místech či práci v zahraničí.

Zodpovězené dotazy kontaktním centrem MPSV dělené dle jednotlivých problematik

Od zahájení provozu využilo služeb call centra kolem 10 tisíc klientů, přitom od ledna do dubna letošního roku to bylo zhruba 5 700 tazatelů. „Nárůst dotazů je evidentní, což nás samozřejmě teší a jsme rádi, že o call centru a jeho službách ví stále více lidí a využívá je,“ říká Ing. Zbislav Morávek, vedoucí oddělení zprostředkování Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Přibližně třetina dotazů je v současnosti e-mailových. „Jsme rádi, že reakce na naše odpovědi jsou pozitivní a přibližně každý desátý e-mailový tazatel nelení a napíše děkovný dopis za naši pomoc,“ dodává Oldřiška Němcová, supervizor call centra. „Preferujeme klientský přístup. I když odpověď na dotaz není v naší kompetenci, snažíme se klienta nasměrovat na správnou instituci nebo zdroj informací.“ Jedná se hlavně o dotazy pracovněprávní, které call centrum nevyřizuje, ale operátoři klientovi poradí, kam se s dotazem obrátit.

Členění příchozích telefonních hovorů do kontaktního centra MPSV dle postavení volajícího na trhu práce

Na Call centrum služeb zaměstnanosti se mohou zájemci obrátit každý všední den od 8 do 20 hodin. Ve směnném provozu vyřizuje dotazy klientů celkem 14 pracovníků, z toho 12 operátorů. „Na telefonické i e-mailové dotazy se snažíme odpovědět okamžitě. U nás prakticky neexistuje, aby volající čekal ve frontě. U některých e-mailových dotazů se ale stává, že je nutná konzultace, pak žádost o informaci postupujeme na Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR a odpovídáme klientovi, že se mu ozve zodpovědná osoba. Většina dotazů je ale zodpovězena do půl hodiny,“ vysvětluje chod call centra Oldřiška Němcová.

Pracovníci Call centra služeb zaměstnanosti kromě odborného školení absolvovali také praxi na úřadech práce. „Většina operátorů má dokonce i opačnou zkušenost: byli v evidenci na úřadech práce. Ukázalo se, že pro tuto práci je to přínosné, projevuje se to ve větší vstřícnosti vůči volajícím a schopnosti pochopit jejich problém,“ vysvětluje Zbislav Morávek.

Provozní doba Call centra

Autor: MPSV
Poslední aktualizace: 15.5.2007

Nastavení zobrazení:

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Ministerstva práce a sociálních věcí (http://www.mpsv.cz) dne 15.12. 2017 000 15:04.