Cesta k dokumentu: Domovská stránka » Ministerstvo práce a sociálních věcí » Média a veřejnost » Novinky:

ČSSZ provozuje tři specializovaná call centra. Lidem poradí každý pracovní den

Ve srovnání s rokem 2014 bylo na lince „důchodového“ call centra (tel. 257 062 860) vyřízeno o 18 455 telefonátů více. S tím, že více než třetina uskutečněných hovorů se v roce 2015 týkala poradenství ohledně výplat důchodů a důchodových nároků. Call centrum pro důchodové pojištění začalo služby poskytovat od července 2002.

Nemocenské pojištění „na telefonu“
Klienti, kteří oslovili call centrum pro dotazy z oblasti nemocenského pojištění (tel. 571 811 081), nejčastěji požadovali konkrétní informace o svých nemocenských dávkách. Obecné dotazy ohledně nároků na nemocenské dávky, mezi které nejčastěji patří nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství a ošetřovné, tvořily druhou nejpočetnější skupinu dotazů. Počet konzultací po telefonu ve srovnání s rokem 2014 zůstal na stejné úrovni. Provoz call centra pro oblast nemocenského pojištění byl zahájen v prosinci 2009.

Technická pomoc pro elektronickou komunikaci
S rostoucím počtem klientů, kteří s ČSSZ komunikují elektronicky, stoupá i počet dotazů na specialisty call centra technické pomoci eSlužeb (tel. 585 708 290). Ti v průběhu roku 2015 odbavili 100 tisící telefonát (v listopadu) od založení call centra v červenci roku 2011. Lidem nejčastěji poradili s elektronickým podáním formulářů, nebo při využívání služeb ePortálu ČSSZ. Pracovníci call centra klientům rovněž pomáhají s elektronickými podpisovými klíči a vysvětlují jim otázky technického charakteru.

Call centra jsou obecně nejvytíženější zhruba v období od listopadu do února. Dnem, kdy se na ně lidé nejčastěji obracejí, je pondělí.

Call centra jsou klientům k dispozici všechny pracovní dny, v těchto hodinách:

Call CentrumDůchodové pojištěníNemocenské pojištěníTechnická pomoc eSlužeb
Pondělí8:00 - 17:008:00 - 17:008:00 - 17:00
Úterý8:00 - 15:308:00 - 14:308:00 - 15:00
Středa8:00 - 17:008:00 - 17:008:00 - 17:00
Čtvrtek8:00 - 15:308:00 - 14:308:00 - 15:00
Pátek8:00 - 14:008:00 - 14:008:00 - 14:00

Více na: http://www.cssz.cz/cz/o-cssz/informace/call-centra/

Autor: tiskové oddělení
Poslední aktualizace: 7.3.2016

Nastavení zobrazení:

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Ministerstva práce a sociálních věcí (http://www.mpsv.cz) dne 17.10. 2017 000 15:08.