Cesta k dokumentu: Domovská stránka » Ministerstvo práce a sociálních věcí » Média a veřejnost » Napsali o nás » Ostatní články - Archiv » Rok 2013 » Srpen:

ÚP půjde do terénu a víc pomůže nezaměstnaným – díky novým zaměstnancům

Personální navýšení Úřadu práce ČR, které předložil ministr práce a sociálních věcí František Koníček, schválila vláda dne 31. července 2013.

„Noví zaměstnanci Úřadu práce ČR budou působit v celé republice,“ říká ministr práce a sociálních věcí František Koníček a dodává: „Roli při jejich umístění bude hrát míra nezaměstnanosti, počet zaměstnavatelů či množství lidí, kteří měsíčně projdou evidencí na Úřadu práce. Samozřejmě se bude brát v potaz také rozloha a počet obyvatel regionu a zejména závažnost strukturálních problémů.“

První fáze příchodu nových pracovníků bude probíhat od září do konce letošního roku a na úřad by mělo během této doby nastoupit celkem 319 lidí. Další pak začnou přicházet od ledna 2014. V této etapě se bude se jednat o pracovníky, kteří v tuto chvíli řeší pro ÚP jednotlivé projekty. Protože se jedná o odborníky, kteří znají danou problematiku z praxe, je v zájmu Úřadu práce ČR, aby se stali jeho kmenovými zaměstnanci.

Noví lidé zamíří na všechny úřady, ale více jich přibude pochopitelně tam, kde jsou větší problémy.

„Podstatné je, že posily budou působit v terénu a budou komunikovat nejen se zaměstnavateli, ale i se samotnými uchazeči,“ zdůrazňuje generální ředitelka ÚP ČR Marie Bílková.

Po transformaci se z Úřadu práce ČR stalo výplatní místo pro všechny nepojistné dávky. Hlavní poslání ÚP, kterým je aktivní politika zaměstnanosti, se však dostalo do pozadí.

„Při nárůstů činností v souvislosti s dávkami zaměstnancům příliš nepomohly problémy s informačními systémy a také fakt, že se jasně a funkčně nenastavil způsob řízení organizace“, popisuje situaci Marie Bílková a doplňuje: Věřím, že se i díky novým lidem, kteří budou primárně proklientsky zaměřeni, podaří uvolnit naše vnitřní kapacity na dokončení transformace.“

Při výběru uchazečů na systemizovaná místa bude Úřad práce ČR postupovat podle nastavených pravidel. V první řadě vyhledá vhodné adepty nejdříve uvnitř organizace. Důvod je jednoduchý – mají už jistou zkušenost s fungováním úřadu a orientují se v dané problematice. Dalším krokem pak bude tzv. otevřené výběrové řízení pro zájemce zvenku. Vnitřní předpisy úřadu zároveň umožňují oslovit s nabídkou práce přímo konkrétní uchazeče. A to v případě, že se jedná o lidi, kteří mají potřebnou kvalifikaci a splňují další případné požadavky na výkon daného systemizovaného místa. Ale ani situace, kdy vybere zájemce z vlastních řad, nevylučuje zaměstnání zájemce zvenčí, protože se zase jedno místo uvolní. Šanci na novou práci tak dostanou i uchazeči, které má ÚP v evidenci. Centralizovaný Úřad práce vznikl v roce 2012. Do té doby existovalo 77 samostatných okresních úřadů práce. V nich působilo celkem 8 136 lidí. Po zásadní organizační změně ÚP práce přibylo, počet jeho zaměstnanců naopak klesl, a to o 1 953 lidí. Po personálním navýšení by měl mít ÚP od příštího roku celkem cca 9 000 kmenových zaměstnanců.

Náklady na posílení Úřadu práce ČR půjdou letos z kapitoly MPSV, nedojde tedy k žádnému navýšení výdajů ze státního rozpočtu. V příštím roce a letech 2015 a 2016 se tzv. nadpožadavky odhadují na cca 320 milionů Kč. Stabilizace úřadu, zejména pak Úřadu práce ČR, je jedním z prioritních úkolů ministra práce a sociálních věcí Františka Koníčka. Personální posílení ÚP je jeho zásadní součástí, stejně jako řešení přechodného období u agendových informačních systémů pro výplatu nepojistných dávek.

Zdroj: businessinfo.cz

Autor: tiskové oddělení
Poslední aktualizace: 16.8.2013

Nastavení zobrazení:

Tento text byl zobrazen / vytisknut z webu Ministerstva práce a sociálních věcí (http://www.mpsv.cz) dne 23.10. 2017 000 02:47.